نرم افزار CRM
کلمهCRM مخفف عبارت(Customer Relationship Management) به معناي مديريت ارتباط با مشتري مي باشد. سي آر ام را بيشتر به عنوان نرم افزار ارتباط با مشتري ميشناسند؛ در ادامه به توضيح مفهوم CRM و نرم افزار CRM به طور جداگانه پرداخته خواهد شد. همانطور که پيداست، سيارام يک پروسه برنامه ريزي شده براي مديريت ارتباط با مشتريان فعلي و مشتريان آتي کسب و کار ها مي باشد. هر استراتژي يا روشي که با استفاده از داده ها به ساختن، بهبود و مديريت تعامل با مشتريان بپردازد، مفهوم CRM را تداعي مي کند. اما امروزه اگر از کسي سوال شود که CRM چيست؟ بيشتر پاسخ ها خود ابزار CRM و تکنولوژي آن ( نرم افزار CRM ) است.
مزاياي استفاده از نرم افزار سي آر اِم
مزاياي فراواني در استفاده از نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري وجود دارد که فراتر از تسهيل عمليات روزانه کسب و کار مي باشد. نرم افزار سي آر اِم نه تنها به کسب و کارها کمک مي کند که اطلاعات شان را ذخيره و تغييرات آن ها را دنبال نمايند، بلکه منجر به توسعه فروش در طولاني مدت نيز خواهند شد. اين نرم افزارها مي توانند نقش بسزايي در صرفه جويي در زمان و هزينه هاي سازماني داشته باشند و کارايي و تاثير تيم هاي فروش را ارتقا دهند. اما بهترين راهکار براي تصميم گيري، استفاده از راهنماي انتخاب نرم افزار سي آر اِم مي باشد.
بازاريابي و تبليغات نرم افزار CRM
محصول تبليغات و بازاريابي نرم افزار CRM پيام گستر، مهم ترين و ابزار به منظور به ثمر نشاندن تبليغات اعم از اينترنتي و غير اينترنتي را در اختيار کسب و کارها قرار مي دهد. اين محصول با در اختيار گذاشتن ابزارهاي مختلف مثل ايجاد و مديريت کمپين تبليغاتي، ارسال انبوه فکس، پيامک و ايميل و همچنين بهره مندي از بانک اطلاعاتي جامع مشاغل، به تحقق اهداف بازاريابي شرکت کمک خواهد کرد. براي کسب اطلاعات بيشتر در ارتباط با اين ماژول به صفحه تبليغات و بازاريابي مراجعه نماييد.
بهترين نرم افزار CRM
بهترين نرم افزار سي آر اِم (مديريت ارتباط با مشتري) همواره از دغدغه هايي بوده است که انواع بنگاه هاي اقتصادي با آن دست و پنجه نرم مي کنند. اين موضوع به حدي براي کسب و کارها حياتي است که در بسياري از مواقع شرکت ها عليرغم هزينه هايي که براي تهيه و راه اندازي نرم افزار ارتباط با مشتري مي کنند اثر بخشي مورد نظر را دريافت نکرده و پس از مدتي اقدام به کنار گذاشتن آن مي کنند.
کاربرد نرم افزار CRM
يکي از کاربرد نرم افزار CRMدر سازمان ها اين است که، با ذخيره سازي اطلاعات و تعاملات مشتريان، فرصتي فراهم مي کند تا سازمان ها بتوانند تجربه مشتري (CX) را بهبود دهند، و موجب افزايش سوددهي کسب و کار خود شوند.اگر شما نيز در بخش پشتيباني يکي از بزرگترين سازمانها فعاليت کنيد، درخواهيد يافت که يکي از ابزارهاي محبوب و مورد علاقهکارمندان آن، نرم افزار CRMاست. روش استفاده از اين محصول براي دستيابي به اهداف کسب و کار، شگفت انگيز است.نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري (CRM)، ابزاري است که اطلاعات مربوط به مشتريان و تعاملات آن ها با کسب و کار را ذخيره سازي مي کند. استفاده درست از کاربردهاي اين نرم افزار مي تواند در ارتقاء بهره وري کارمندان و بهبود موفقيت مشتري موثر بوده و نقش مهمي ايفا نمايد.
مراحل کار کردن با نرم افزار CRM
در قدم اول نرم افزار سي آر ام مايکروسافت يک شبکه از کاربران و مديران با سطوح دسترسي مختلف را ايجاد مي کند. افراد در اين شبکه قادرند اطلاعات پايه اي مخاطبان مانند نام، شماره تلفن، ايميل، وب سايت و … را در پروفايل هر کدام ثبت کنند. ساير اطلاعات و جزئيات مربوط به مکاتبات و ملاقات ها نيز مي تواند به اين بخش اضافه گردد. در قدم بعدي کاربران نرم افزار CRM قادر خواهند بود اين اطلاعات را وارد چرخه هاي مختلف مانند تبليغات، بازاريابي و فروش کنند. اين قابليت باعث مي شود تا کاربران با شناخت بيشتر مخاطبان و مشتريان بتوانند واکنش هاي صحيح تري نسبت به نيازهاي آنها نشان دهند.
سايت منبع : سه سوت وب